Legyen sikeres éttermünk keresőoptimalizálás segítségével

Az éttermek világa sokkal érdekesebb, mint azt valaha gondoltam volna. Gyerekként általában, ha étterembe mentünk, az mindig valami nagy eseményhez kapcsolódott. Ilyenkor is olyan helyekre mentünk, amik a szüleim, vagy a nagyszüleim számára ismerős ételeket szolgáltak fel. Ezért hamar összeraktam a fejemben, hogy egy étteremben általában körülbelül 10 különböző dolognak a variációját lehet kapni. Ezek közül pedig a nagyapám mindig ugyanazt rendelte.

Mikor azonban elkezdtem a saját, önálló életemet, rájöttem, hogy mennyire másképp van ez, mint gondoltam volna. Különösen Budapesten olyan variációban érhetőek el a különböző konyhák ajánlatai, hogy először teljesen le voltam nyűgözve. Vicces egyébként belegondolni, hogy innentől kezdve a korábbi tendencia megfordult. Az volt az ünnep, ha az ember magára főzött otthon. De az akkori árak mellett ez teljesen érthető is volt, mivel sokkal jobban ki lehetett jönni az éttermi étkezésekből.

Más szelek járnak már azonban és rengeteg dolog sokkal bonyolultabb lett, mint korábban. Éveken keresztül például azt sem tudtam, hogy mi az a keresőoptimalizálás és így akartam sikeres lenni az internetes üzletemmel. Ahogy azonban ennek lennie kell, az üzlet sajnos sosem indult be rendesen. Egészen addig, amíg rá nem találtam a Keresőben Első oldalára. Az egyik barátom említette, hogy ha tényleg ennyi problémám van a netes érvényesüléssel, akkor nézzek utána a keresőoptimalizálás kulcsszónak.

Erre a szóra pedig a már előbb említett Keresőben Első oldalát adta ki. Tetszett, hogy követték a „név kötelez” szemléletet és valóban ezen a helyen lehetett találni őket a keresőben. Ez az első pozitív visszaigazolás azonban még csak a kezdet volt és rengeteg más dologra döbbentett még rá a Keresőben Első az internetes üzlet kapcsán. Sokáig én például abban a hitben voltam, hogy elég a hagyományos üzleti módszereket használni és úgy is érvényesülni tud az ember.

Ez azonban, mint ahogy a saját példámból megtanulhattam, nem teljesen igaz. Az olyan módszerek, mint a keresőoptimalizálás például teljesen elkerülték a figyelmemet. Az internet teljesen másképp működik, mint a valóság. Ahhoz, hogy valaki megtalálja az oldalunkat, valamelyik internetes keresőt fogja használni. Ezeket a keresőket pedig különböző algoritmusok irányítják, amelyeket magunktól nehéz megérteni és mindenképpen kell egy szakképzett csapat, aki teljes időben ezzel foglalkozik.

Ekkor jön be a képbe a keresőoptimalizálás és a Keresőben Első. Ők el tudják intézni nekünk azt, amiről mi korábban csak álmodni mertünk volna. Sok helyen több ezerszeresre nőtt a látogatottság, mivel valóban ennyire fontos, hogy milyen helyen vagyunk a keresőben. Sokszor teljesen alaptalanul megbízhatatlannak fogják tartani az oldalunkat csak azért, mert mondjuk a keresőnek a második oldalán szerepelünk. Ezt pedig nem engedhetjük meg magunknak, ha sikeresek szeretnénk lenni.

Tetszett, hogy a Keresőben Első azzal kapcsolatban is tájékoztatott, hogy melyek azok az üzletek, amelyek kapcsán nem érdemes igénybe venni a szolgáltatásukat. Ezeknél lehet, hogy több pénzbe kerülne a keresőoptimalizálás igénybevétele, mint amennyi profitot behozna. Azért volt szimpatikus, mivel ebből is látszott, hogy közös sikert szerettek volna elérni, nem pedig végtelen profitot.

Zárásként már csak annyit tudok mondani, hogy a keresőoptimalizálás tényleg nagyon bevált nálam is. Össze sem lehet hasonlítani a korábbi számokat a mostani bevételemmel. Remélem, hogy még sokáig fogok együtt dolgozni a Keresőben Első csapatával, mert pótolhatatlan az a munka, amit ők végeznek.